دریافت فایل(گزارش تخصصی درس کامپیوتر (۲۸صword))

عنوان: گزارش تخصصی درس کامپیوتر صفحات: ۲۸ صفحه فرمت: word شامل: مقدمه،توضیحات می باشد. هزینه دانلود: انتهای صفحه ------------------- قسمتی از گزارش تخصصی درس کامپیوتر - دانش آموزان با معلومات كمتر در مقابل دانش آموزان با معلومات بالا اين تحقيق نشان د...
دریافت فایل(گزارش تخصصی درس کامپیوتر (۲۸صword))|50077791|dkh1912975|درس کامپیوتر
مشخصات فایل مورد نظر در مورد گزارش تخصصی درس کامپیوتر (۲۸صword) آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.

عنوان: گزارش تخصصی درس کامپیوتر


صفحات: ۲۸ صفحه


فرمت: word



شامل: مقدمه،توضیحات می باشد.


هزینه دانلود: انتهای صفحه


-------------------


قسمتی از گزارش تخصصی درس کامپیوتر



- دانش آموزان با معلومات كمتر در مقابل دانش آموزان با معلومات بالا


اين تحقيق نشان داده است كه CAI براي دانش آموزان با معلومات كمتر سودمندتر بوده است. البته سودمندي براي هر دو گروه مبرز مي باشد. ياد آور مي شويم كه افراد با معلومات كمتر نياز به برنامه هاي ساده و رايج دارند نه برنامه هاي وسيع و گسترده. همچنين اين افراد به تمرين و مشق، كار اختصاصي و تقويت سريع بازخوردها نياز دارند. درس کامپیوتر



- دانش آموزان متضرر اقتصادي در مقابل دانش آموزان با پشتوانه مالي قوي


محققين اعلام كرده اندكه CAI سود بيشتري براي دانش آموزان متضرر اقتصادي نسبت به مقابل دانش آموزان با پشتوانه مالي قوي داشته است. دانش آموزان با پشتوانه مالي ضعيف نيز سود فراواني از فرصتهاي كار انفرادي با CAI، تمرين و مشق و برنامه هاي خودآموز برده اند. درس کامپیوتر



- وجود ابزار شناختي كم در مقابل وجود ابزار شناختي زياد


همچون موارد قيد شده در بالا استفاده از CAI در تدريس مطالب درسي كه داراي ابزار شناختي كمتري مي باشد مفيدتر از مطالبي است كه داراي ابزار شناختي فراوان مي باشد. با توجه به مطالب بالا محققين به اين نتيجه رسيده اند كه تقويت افراد با سطوح پايين تر بهتر از سطوح بالاتر بوده است مثل سن كمتر، معلومات كمتر، وضعيت اقتصادي پايين تر. درس کامپیوتر



- فراگيران معلول


تحقيقات بر روي فراگيران ازكارافتاده از قبيل افراد عقب مانده ذهني، داراي مشكل شنوايي، آسيب ديدگان روحي، داراي اختلال گفتاري، حاكي از پيشرفت آنان در هنگام استفاده از CAI نسبت به استفاده از روش سنتي مي باشد. درس کامپیوتر



- زنان در مقابل مردان


در اين تحقيقات تفاوت معنا داري بين مردان و زنان CAI يافت نشده است.



CAI و برنامه هاي درسي مختلف


محققان كمي مقايسه تاثيرات CAI را در حوزه هاي مختلف درسي انجام داده اند. يافته هاي آنان هرچند كه چندان قطعي نبوده اما حاكي از آن است كه فعاليتهاي CAI در حوزه هاي علمي و يادگيري زبانهاي خارجي تاثيرات مثبتي داشته است. فعاليتهايي همچون رياضــي، روخــــواني، فن بيان و ESL، تاثير مثبتــــي را از CAI دريافت مي دارند. بالاخص ESL با استفاده از CAI بسيار متحول شده است. درس کامپیوتر



چرا دانش آموزان CAI را دوست دارند؟


در اين گزارش آمده است كه CAI نگرشي را به سوي جنبه هاي مختلف مدرسه در دانش آموزان ايجاد كرده است. محققان تحقيقات آتي خود را بر اساس نظر دانش آموزان درخصوص CAI پايه ريزي كرده اند. در زير ليستي از دلايل علاقمندي دانش آموزان به CAI نسبت به روشهاي سنتي آمده است. درس کامپیوتر



دانش آموزان گفته اند كه كار با كامپيوتر را دوست دارند زيرا:


- بي نهايت صبور است،


- هيچ وقت خسته نمي شود،


- هيچ سوالي را بي پاسخ نمي گذارد،


- عصباني نمي شود،


- اجازه مي دهد كه دانش آموزان خودشان كار كنند،


- اصلاح خطاها يا تحسين را فراموش نمي كند،


درس کامپیوتر


- جالب و سرگرم كننده است،


- يادگيري را منحصر به فرد كرده است،


- داراي گامهاي خودكفايي است،


- دانش آموزاني را كه اشتباه مي كنند، آشفته نمي سازد،


- امكان آزمايش با شرايط مختلف را فراهم مي كند،


- بازخورد سريع دارد،


- بيشتر از معلمان مفعولي است،


درس کامپیوتر


- تبعيض نژادي قائل نمي شود،


- محرك خوبي است،


- احساس كنترل يادگيري به فرد مي دهد،


- براي مشق و تمرين بسيار عالي است،


- به تماشا، شنيدن و لمس كردن دعوت مي كند،


- كمك مي كند كه املاي كلمات بهتر شود،


- باعث چيره دستي در استفاده از كامپيوتر مي شود كه براي زندگي آينده با ارزش است،


- كارهاي سخت دستي مانند طراحي را حذف كرده است،


- بسيار سريع و نزديك به سرعت تفكر آدمي كار مي كند. درس کامپیوتر



برخی از اين آيتمها به ترقي دانش آموزان در بازخورد سريع، فعال و مثبتي که يادگيري با کامپيوتر نسبت به فعاليتهاي معلم محور مهيا کرده است، اشاره دارند.


"کاهش نقاط منفي، به دانش آموزان اجاه مي دهد که با گامهاي خود از طريق آزمايش و خطا ياد بگيرند. از اينرو نگــرشهاي مثبت محافظت شده و ترقي مي کنند." درس کامپیوتر




ثمربخشي


در برخي از تحقيقات ثمربخش بودن CAI نسبت به روش آموزش يک به يک و خصوصي ثابت شده است. در تحقيقات ديگربه تفاوت معناداري بين روشهاي CAI و سنتي اشاره نشده است.


درس کامپیوتر



بسياري از برنامه هاي آموزش مبتني بر کامپيوتر در گذشته ارزيابي شده و تاثيرات مثبتي در يادگيري و نگرش دانش‌آموزان فراهم کرده است. برنامه هاي آتي جهت فراهم کردن آموزشهاي مبتني بر کامپيوتر قطعاَ مشوق همگان خواهد بود." درس کامپیوتر



لطفا برای خرید و دانلود به انتهای صفحه مراجعه نمایید.


جهت پشتیبانی


و جهت طرح سوال، پیشنهاد یا انتقاد


می توانید از قسمت تماس باما،


پیام خود را برای ما ارسال نمایید.


در اولین فرصت، پاسخگوی شما دوست عزیز خواهیم بود.


بهترین ها حق شماست.




درس کامپیوتر



مطالب دیگر:
📝چگونه توانستم مشکلات روانخوانی دانش آموز م با اختلالات یادگیری را برطرف نمایم ؟📝سیستم مبتنی بر استدلال مورد📝پاورپوینت اطلاعات، مدیریت و تصمیم گیری📝پاورپوینت مدیریت زمان پروژه📝پاورپوینت کم کاری تیروئید📝پاورپوینت طبقه بندی در روانپزشکی📝پاورپوینت سوختگی و اقدامات پرستاری📝پاورپوینت اقتصاد مقاومتی، راهبرد مقابله با جنگ اقتصادی📝چالش ها ، مشكلات و موانع در رابطه با مشاوره دانش آموزان و ذكر راهكار ها و پيشنهادات📝بررسی رابطه مدیریت حرفه ای در مدارس و ارتقای کیفیت خدمات آموزشی و پرورشی📝نقش مبلغان ديني درمدارس 📝برنامه ریزی درسی و جایگاه آن در نظام آموزشی 📝مدرسه پژوهی با موضوع ارتقاء كيفيت آموزشي وبهبود روشهاي تدريس معلمان 📝پاورپوینت سلول های خورشیدی نقاط کوانتومی📝پاورپوینت فرسایش پذیری خاک های شور و سدیمی📝جزوه آموزشی آشنایی با انواع رنگها و کفپوش ها📝جزوه آموزشی آنچه که باید درباره منحنی های پمپ بدانید📝جزوه آموزشی بازرسی رنگ و سندبلاست📝جزوه لاتین مبحث نمای کلی از طراحی سیستم لوله کشی📝مدرسه پژوهی با موضوع:• راهكار هاي چگونگي علاقه مند ساختن دانش آموزان به نماز جماعت 📝مديريت دانش در نظام آموزشي تربیت معلم 📝جزوه آموزشی دوره کنترل کیفی piping📝جزوه آموزشی لوله کشی صنعتی📝جزوه آموزشی انسان، طبیعت، معماری📝جزوه آموزشی مبحث تفجوشی (sintering)